środa, 16 marca 2016

„Krym. Miłość i nienawiść”

Zacząłem czytać książkę Macieja Jastrzębskiego i się na początku rozczarowałem. Pomyślałem: - nic się z tej książki nie dowiem. Dla kogoś kto tak mocno jak ja interesuje się sprawami ukraińskimi nie było w niej nic co by mogło mnie zaskoczyć. Ale przekładając kolejne kartki, książka zaczęła mnie wciągać. Coraz bardziej pasjonująca historia Marianny i Fiodora, której tłem jest aneksja Krymu, prześladowania Tatarów i wojna w Donbasie, z każdą stroną robi się ciekawsza i bardziej intrygująca. 
Autor – korespondent Polskiego Radia był na okupowanym Krymie, dotarł do ogarniętego wojną Donbasu. Spotkał tam różnych ludzi i ich historie opisał. Z książki dowiecie się o różnych aspektach tego konfliktu oraz o tym jak się teraz żyje na okupowanym półwyspie. Warto poświęcić czas aby ją przeczytać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz