sobota, 28 lutego 2015

Cmentarz żydowski w Namestovie

Wjeżdżając ostatnio do Namestova od strony Jabłonki zauważyłem kątem oka drogowskaz, sądząc po kolorze do jakiejś atrakcji historycznej. Zawróciłem i pojechałem tam w boczną zaśnieżoną drogę. Potem zostawiłem samochód pod knajpą i poszedłem dalej wśród daczy i domków letniskowych, kierując się kolejnymi drogowskazami dotarłem do cmentarza żydowskiego. Byłem w Namestovie wiele razy ale nie wiedziałem o tym miejscu. Śniegu było co niemiara więc na sam kirkut nie wchodziłem ale pooglądałem go ze ścieżki. Niesamowicie położony nad brzegiem Jeziora Orawskiego, które akurat w tym czasie było kompletnie zamarznięte. Macewy są odnowione, położono też kamienny obelisk z tabliczką. Ciekawe miejsce…

Po nieco więcej informacji zapraszam tutaj: 






2 komentarze:

  1. Często bywam w tych okolicach, a nigdy do cmentarza nie dotarłam. Przy okazji następnego wyjazdu na Słowację poszukam.

    OdpowiedzUsuń